در اين بخش بيماران مي توانند پرسش هاي رايج در مورد بيماري شقاق مطرح نمايند تا در سريعترين زمان ممکن به اين پرسش ها پاسخ داده شود

چرا شکاف من مدام برمي گردد؟

شکاف ها اغلب برمي گردند. يک شکاف کاملاً خوب شده مي تواند پس از يک حرکت مدفوع يا ضربه شديد برگردد. مشکلات پزشکي مانند بيماري التهابي روده (بيماري کرون) ، عفونت ها يا تومورهاي مقعدي مي توانند علائمي شبيه شکاف هاي مقعدي ايجاد کنند.

 

آيا شکاف مي تواند سالها دوام داشته باشد؟

بعضي از افراد مدتي دچار شکاف مي شوند و برخي ديگر مي توانند مزمن شوند و سالها ادامه يابد. درد ناشي از شکاف ممکن است باعث شود که افراد از داشتن مدفوع منجر به يبوست مزمن پرهيز کنند.

 

اگر شقاق درمان نشود چه اتفاقي مي افتد؟

يبوست يا عدم وجود مدفوع ممکن است رخ دهد. درد ناشي از شکاف مقعدي مي تواند آنقدر طاقت فرسا باشد که افراد را از اجابت مزاج منصرف کند. شکاف هاي حاد مي توانند مزمن شوند و در نتيجه انبوه نگهبان ايجاد مي شود. برچسب دائمي پوست ايجاد مي شود و ممکن است فيستول ايجاد شود.

 

جراح خانم هم براي شقاق داريد ؟

بلي و كمك پزشك در اتاق معاينه و عمل خانم هستند و به شما کمک ميكنند و معاينه هم فقط محدود به ناحيه مقعد است و نياز به لخت شدن كامل ندارد لذا پزشک آقا يا خانم زياد متفاوت نيست. براي اطلاعات بيشتر و تعيين نوبت با 22361072 تماس بگيريد

 

 سوالات و پرسش هاي رايج در مورد بيماري شقاق

 

سلام دردرمان شقاق مزمن باليزر تاچه اندازه موثراست وعوارض اون چيه دراين درمان ميتونه باعث بي اختياري خروج گازها هم بشود

كاملا موثر است و معمولا مشكل بي اختياري نميدهد

 

چگونه مي توانيد به طور دائم شکاف را التيام دهيد؟

شيوه زندگي و درمان هاي خانگي

به رژيم غذايي خود فيبر اضافه کنيد. خوردن حدود 25 تا 30 گرم فيبر در روز مي تواند به مدفوع نرم و بهبود شقاق کمک کند. ...

مايعات کافي بنوشيد. مايعات به جلوگيري از يبوست کمک مي کنند.

در حين حرکات روده اي از فشار دادن خودداري کنيد.

 

س: از کجا مي دانيد که شکاف بهبود مي يابد؟

پاسخ: بيشترين شکاف مقعدي پس از چند روز يا يک هفته با درمان در منزل بهبود مي يابد. اينها به عنوان شکاف حاد مقعدي شناخته مي شوند. درد در حين حرکات روده معمولاً طي دو روز پس از شروع درمان برطرف مي شود.

 

آيا در نهايت شکاف مزمن بهبود مي يابد؟

شکاف هاي مزمن به طور معمول سابقه چرخه اي از بهبود و عود متناوب دارند ، اما حدود 35? در نهايت ، حداقل به طور موقت ، بدون مداخله بهبود مي يابند.

 

کدام ورزش براي شکاف بهتر است؟

در بيشتر روزهاي هفته 30 دقيقه يا بيشتر به فعاليت بدني متوسط ??مانند پياده روي بپردازيد. ورزش حرکات منظم روده را تقويت مي کند و جريان خون را در تمام قسمت هاي بدن افزايش مي دهد ، که ممکن است باعث بهبودي شکاف مقعدي شود.

 

کدام آنتي بيوتيک براي شکاف بهتر است؟

درمان موضعي ضد ميکروبي با مترونيدازول بعنوان يک افزودني به درمانهاي پزشکي کلاسيک در شقاق حاد مقعد يک عمل موثر و ايمن است که منجر به کاهش بيشتر درد و افزايش سرعت بهبودي مي شود.

 

 

آيا جراحي فيشر دردناک است؟

مانند همه جراحي ها ، شما نيز بايد انتظار ناراحتي را داشته باشيد. اين مي تواند براي چند روز اول کاملاً دردناک باشد و ممکن است به نظر برسد قبل از اينکه دوباره احساس راحتي بيشتري کند ، بدتر شود اما درد کاهش مي يابد. وقتي از بخش يا DSU خارج مي شويد ، ممکن است به شما کمک کنيم تا از اين ناراحتي کمک کنيد.

 

آيا شکاف قابل درمان است؟

بيشتر شکاف هاي کوتاه مدت مقعدي با درمان در منزل طي 4 تا 6 هفته بهبود مي يابند. درد در حين حرکات روده اي معمولاً طي دو روز پس از شروع درمان در منزل برطرف مي شود. چندين مرحله وجود دارد که مي توانيد براي تسکين علائم و کمک به ترميم شکاف انجام دهيد: سعي کنيد از يبوست جلوگيري کنيد.

 

من موقع اجابت مزاج از ناحيه داخل مقعد دچار سوزش ميشوم که وقتي اين اتفاق افتاد بار اول کمي هم خون ديدم خيلي کم ولي دچار سوزش شديد شدم و دور مقعدم متورم شد وبعد از اون سوزش دارم موقع اجابت ممنون ميشم کمکم کنيد

 

احتمالا دچار زخم مقعد يا شقاق هستيد و نياز به معاينه دارد. براى تعيين نوبت با 22359135 تماس بگيريد و يا يك پزشك در نزديكى خود مراجعه كنيد

 

 

 

خارج شدن چرک از سوراخ ريزي که در ناحيه انتهاي باسن نزديک به کمر از يه سوراخ ريز که از قديم در قسمت بهم رسيده خط باسن در انتهاي کمر دارم.

چند سالي است که يه سوراخ ريز در ابتداي باسن جايي که انتهاي خط کمر و جايي که خط باسن از هم جدا ميشود دارم چند باري همسرم با ريختن پودر پني سيلين و پانسمان جلو خروج چرک رو گرفته و خوب شده اما باز دوباره اينطوري شدم به نظر شما چه کنم

 

به احتمال زياد سينوس مويى است ولى جهت تاييد نياز به معاينه دارد. براى تعيين نوبت با کلينيک ليزر شفا به شماره 22359135 تماس بگيريد